Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 4 oktober 2017

TÄVLINGSLYDN.KURS

Idag var det för Rejs och min del avslutning på höstens kurs i tävlingslydnad för Monica Henriksson, som varit gästinstruktör för tredje säsongen på Partille bk. Jag kommer missa de två sista gångerna då det just är på torsdagarna vi åker respektive kommer hem från Italien.

Bättre avslutning kunde det knappast inte bli för vår del. Jag hade valt momenten "saktagående"(framförgående) och kryp, som Monica skulle titta på.

Men först körde jag & Karin (pudel) ihop, medan Karin/Samba fick sig en genomkörare av Monica. Vi körde ingångar - försökte få Rejs att INTE dutta på min hand just vid ingången. Efter många idéer och försök, funkade det till slut med att hålla handflatan (vä.) platt mot baksidan av låret. Ska jobba vidare på det sättet, för sen fasa ut.

Monica tittade sen på "saktagåendet", som Rejs gjorde jättefint. Efter två "sakta" ställde Monica och Karin (pudel) sig som "grupp". Rejs drog sig aningen mot mitt håll eftersom jag stod bredvid den ena personen och jag fick därför mana honom framåt lite ... annars perfekt :-) Till och med Monica blev imponerad av Rejs, alias "Mr Explosiv" som hon kallar honom för. Tyckte det nu var dax att spänna bågen lite och "höja nivån" ett snäpp.

Det andra momentet - kryp - gick kanske inte fullt lika bra - han var lite väl hög med FRAM, vilket jag även märkte att han helt plötsligt hade blivit vid det senaste tillfället då vi tränade hemma. Det är bara att jobba vidare - växla mellan framifrån och brevid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar