Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 17 oktober 2017

GRINIG BLÖT KVÄLLSRUNDA

Ikväll var det sannerligen grinigt 😤 under rundan. Visst vet jag att det är blött i markerna kring Råhult, men att det skulle vara SÅÅÅ blött blev en överraskning, särskilt med tanke på att det ju inte har regnat särskilt mycket.
Hur som helst blev det ett j_vla klaffsande och halkande på hala rötter i en genomblöt skog och en hopplöst olydig Rejs, som ständigt käkade hjorttryffel (han glömmer ju att han alltid kräks upp de svårsmälta skalen mitt i natten -suck) Kopplade därför Rejs i mellanåt med påföljd att Semla såg sin chans till lek - jag åkte som en vante i blötan och på de hala rötterna. NÄ jag vågade inte släppa henne då hon mellan varven vädrade som värsta ...
På väg tillbaka till bilen hade det börjat skymma och mörknade allt eftersom. Helt plötsligt hörde vi ett visslande - trodde först det var nån fågel, men sen ökade visslandet och jag anade att det var nån som troligen visslade på nån hund. Jag visslade också, mest för att personen skulle höra mig/oss och förstå att det var någon mer i skogen. När vi kom fram till bilen stod där ytterligare en bil och jag frågade killen om det var han som hade visslat. Anade väl iof svaret innan han svarade, men jovisst det var han. Han var "lite" orolig, för att hans hund - en lånad Cane Corso - hade stuckit efter nåt vilt. Och jag kan säga att då jag var väldigt GLAD över att hunden hade kommit tillrätta och satt i bilen och att jag hade sluppit att möta den i skogen, som då hade hunnit bli ganska mörk. ANNARS var det en skön kväll ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar