Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 25 oktober 2017

HARJAKT

Lunch
Idag blev det en kort lunchpromenad i skogen i ett strilande regn. Älgjakten gör att valet av skogsrundorna blir begränsade - VAR ska man gå ? Mitt imot "taxrutan" blev dagens val.

I världens blöta och i ett om sagt strilande regn vandrade vi iväg, men hann inte särskilt långt förrän jag såg Semla stelna till. Jag följde hennes blick och fick då syn på ett "rött skinn" som for med en väldans fart mellan granarna. Och framför det röda skinnet for ett annat skinn ännu snabbare - en hare ! Efter ett par minuter - som kändes som en evighet - ett antal visslingar och ropande kom han så småningom tillbaka. I det läget var jag GLAD att det inte var Semla - hon hade INTE kommit tillbaka så snabbt kan jag säga ...
Kväll
Innan kvällens "tjejträff" åkte vi till "mitt Paradis" för att dom skulle kunna ruscha lite. Semla vädrade mycket, så hon fick behålla linan på. Rejs fick några sökövningar (snörbollen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar