Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 7 augusti 2016

HÄSTAR I MITT LILLA PARADIS

Även om jag hade mina misstankar om hästar på sommarbete i ”mitt lilla paradis”, där jag tycker det är så himla fint och är perfekt för jaktträning, så chansade jag för att se om det verkligen var så att det gick hästar där. Och visst var det så, hästarna var där och Rejs o jag gick tillbaka till bilen och for istället till klubben.
 
I ett i hållande regn körde vi först några markeringar – enkla, men testade även en dubbel – fortsatte med några linjetag, där jag längde avståndet efterhand. Avslutade med ytterligare några markeringar.

Har den senaste tiden konstaterat att han är bättre på linjetag än markeringar. Just vid markeringarna tycker jag mig se att han först har markeringen, för att sen ”glömma bort”. Han kopplar liksom inte på näsan, utan springer/yrar omkring och letar. Men eftersom han är ihärdig, hittar han dom till slut. Och idag var inget undantag, såg samma mönster = ingen näsa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar