Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 10 augusti 2016

VILSE I RÅHULT

Idag blev det ytterligare en promenad tillsammans, men att den även idag skulle bli LÅNG visste vi inte när vi började vår vandring. Vi hittade en del kantareller längst promenaden. När vi kommit ungefär halvvägs gick vi båda ifrån stigen, parallellt med stigen, men djupare in skogen.

Jag själv hade travat på och hade inte märkt hur långt jag hade kommit när jag kom ut på stigen igen - att jag hade missat där stigen tidigare delar sig. Båda hade ropat på varandra, utan att höra ett knyst. Jag ringde och förklarade att jag inte riktigt kände igen mig o inte visste var jag var. Började gå tillbaka, utan att för den sakens skull känna igen mig. Jag gick o gick, utan att komma fram till där stigen delar sig ! Var jag inte ens på den stigen jag först trodde ?

Slog på mobilen o tog mig sen tillbaka till bilen med hjälp av GPS’n samtidigt som jag ibland hade kontakt med Tommy. Jag balanserade rätt över ett kärr och sen vidare genom glesare barrskog för att sen komma ut på en stig som ledde ut på Råhultsvägen. Tur att mobilens batteri var ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar