Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 9 augusti 2016

PARADISET långpromenad

Idag blev det en långpromenad tillsammans med hela lilla familjen. Det tog en stund innan jag kunde slappna av, då vi vid p-platsen såg bilen tillhörande den ökända kärringen/ägaren till flatten som anföll Özet en gång i tiden. Kände mig dock något tryggare att Tommy var med, hade jag varit själv hade jag valt att gå på annat ställe. Men vi ”klarade” oss – inget flatmöte, inget hundmöte över huvudtaget = skönt.

När vi var på tillbakaväg, såg jag helt plötsligt något gigantiskt flaxa mellan träden längst det nästan igenvuxna vattendraget längst grusvägen vi gick. VA – vad sjutton var det – en rovfågel – en uggla ? Nej, det måste vara en HÄGER ! Vilket vi - nästan - kunde konstatera (vad skulle det annars vara ?) när vi såg den vid flera tillfällen allt eftersom vi gick – visserligen på långt håll, men ändå. Kanske låter löjligt, men det var lite spännande att spana efter hägern allt eftersom vi gick …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar