Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 12 augusti 2016

RÖRIGT I SKOGEN

Haha … måste säga att jag ler när jag tänker tillbaka på dagens promenad. 
Dels att det regnade nästan hela tiden, medan jag planlöst gick och letade kantareller. Klämde in några linjetag med bägge, mellan svampletandet. Måste säga att Semla är minst lika duktig som Rejs, även om hon ännu inte fattat att hon ska komma tillbaka med apporten.
OBS - han har SJÄLV placerat sig bakom trädet !
Han älskar att dröja sig kvar (självmant sittandes) för att vänta på mitt - "Men va - varför sitter du där - KOM !" - för att då kunna få möjlighet att springa sitt allra fortaste fram till mig ...

Sen efter 1 ½ timme när jag/vi nästan var tillbaka vid bilen och skulle koppla upp Rejs, upptäckte jag att jag hade tappat kopplet - suck - hur gör jag nu ? Kommer jag hitta det om jag vänder ? Har ju gått kors och tvärs genom skogen ... men får väl göra ett försök ... 

Gick hela vägen tillbaka - lite kors och tvärs - fram till där vi hade vänt och jag kopplat Rejs för han hade vädrat så - men strax därefter hade jag släppt honom igen ... och då hade jag väl schabblat med kopplet och tappat det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar