Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 31 juli 2016

HUNDPROMENADSMÖTEN

Tänk vad ”lustigt” folk man ibland möter på hundpromenaden …
Som tex. när jag idag närmande mig ett par med barnvagn, som själva befann sig på huk i skogskanten …
Rejs reagerade med att börja streta o dra och ljuda – vad gör dom, vad gör dom ? Och Semla föll strax in i ”serenaden” …
När vi passerade, sa tjejen irriterat från sin ”gömma” riktat mot hundarna – försök att vara lite gladare va, vovvarna ! – Va ? Glada, det är ju just vad dom är, mumlade jag o fortsatte …

På hemvägen, mötte vi en äldre man, som kom gående imot oss och det mötet blev desto trevligare än det inledningsvis. Jag kände att Rejs började ”ladda” o gav honom därför längre koppel och drog ner på mitt eget tempo, vilket gjorde att han lugnade sig och var helt lugn när vi just skulle passera mannen, som då sa – åh vad trevligt med så lugna fina hundar ! Ja, visst är det svarade jag, medan jag tänkte – haha ... du skulle bara veta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar