Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 12 juni 2016

SÖKTRÄNING

Lille snurresprätt och jag tillbringade förmiddagen i sökskogen idag. Han hade som vanligt mkt spring i benen och hade vissa svårigheter särskilt vid första legan. Skickade om ett flertal tillfällen (6 ggr) varav de sista något närmare och på det allra sista skicket fick han äntligen vind. Mitt í ett av skicken kom en man gående på grusvägen och Rejs som liksom har kameleontögon, missade ju inte honom förstås, MEN kom när jag ropade på honom och det var just DET (inkalln./lyhördheten) som jag sammanfattningsvis var mest nöjd med idag.
Dykupperna gjordes lite tydligare idag, vilket funkade bra. Har fortfarande svårighet med påvisen, idag t.o.m. med ”tjo” … verkar som han inte tycker det är viktigt att springa på påvis. Fick tips att jag själv skulle springa för att skapa lite konkurrens/tävling. Körde totalt 5 slag (exkl. alla omskick vid 1:a), fick som avslutning ett kanonbra skick o påvis. Kändes så bra att avsluta bra.

Stannade på hemvägen till vid sjön man passerar längst vägen. Passade på att träna stadga i samband med bollkast i vattnet, innan han fick ”varsågod”. Funkade utmärkt, förvånande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar