Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 13 juni 2016

NOSE WORK CLEAR ROUND

Inspirerad av några av mina hundvänner som förra veckan körde Nose Work Clear Round, var vi själva idag iväg och körde det samma. Det gick strålande - både nosarbetet, men framförallt allt runtomkring. Jag som trodde han skulle vråla i högan sky (jag t.o.m. "varnade" dom andra innan, att jag hade en högljudd, men snäll hund) när han hoppat ur bilen i samband med att han fick syn på de andra hundarna, blev verkligen positivt överraskad då han bara var "vanligt" glad och gnydde lite. Kvällen bestod av ett utomhussök och ett behållarsök (inomhus).

Han behövde 1 min. på utomhussöket, blev lite distraherad av de andra deltagarna som stod vid bilarna och blev därmed lite ofokuserad stundtals. Behållarsöket gick som på räls, drygt 15 sek.
Åkte hem nöjd och glad efter en riktigt trevlig stund, som toppades med att återse ett par känningar, bl.a. våran valpkursinstruktör från "Hundar i Kålltorp".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar