Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 6 december 2015

PARADISÄNGEN

Faaan ... jag blir tokig ... hela inlägget (f.d.) försvann, i samband med att jag ändrade rubrik ! Nu blir det bara ett förkortat inlägg ... 

Var alltså idag - i regnet, tillsammans med Tommy - och tränade lite jaktapportering med REJS, som bestod av först ett par enkelmarkeringar och sen två linjetag (ca 120 grader). La in "släpp - fokusera om", innan skicken. Dessförinnan hade vi värmt upp med jaktfot, med Tommy dinglandes med dummys och Semla som störning. Vidare la Tommy ut ett närsök, som varken jag eller Rejs såg. Jag hade förklarat - "dutta" och gräv ner och lägg dom svårt ! Men nä, han hittade bägge på stunds.
Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare - får nog fråga "farmor" ! 

SEMLA fick sig ett pass följsamhet. Tommy blev riktigt rörd över sin lilla "Pocahontas" (hennes dubbla sporrar, som ser ut som mockasiner när hon går) när han såg henne in action.

***
Kvällens ridhusträning slopade jag pga stormens framfart, med översvämningar som följd.
Bl.a. av-och påfarten vid Floda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar