Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 7 december 2015

HOT DOG

Efter dagens lydnadsträning på lunchen, var jag både frustrerad och besviken (ledsen), tänkte bl.a. att Rejs och jag lär väl A L D R I G komma ut på tävlingsbanorna. Att han är het vet jag ju, men upplevde att han idag var alldeles "hispig".

Började med att träna med störning av/från paret Svanstedt som var där med sin labbe, vilket iof blev en viss störning även för mig. Haha ... en och annan läsare förstår nog vad jag syftar på !!! När dom hade gått lugnade han sig något och det blev lite bättre och andra sidan behöver han ALLTID lååååååång startsträcka oavsett störningar ....

Men när jag kom hem och tittat på filmen jag tog, kunde jag konstatera att det är tur att det inte alltid ser så illa ut som det känns. För det såg inte alls så tokigt ut. Visst sprallar han och visst skuttar han och visst är han speedad, men han har bra kontakt (ibland några microtapp) och han är glad och har en ständigt en viftande svans och det ser allmänt trevligt ut ! Detta gjorde att jag på bättre humör igen.


Semla fick ett litet pass med följsamhet och några "rallyövningar". Hon är duktig och går från klarhet till klarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar