Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 1 april 2015

DET ÄR MYCKET NU ...

Dagens FB
Lite från dagens lunchprom. ...


***
Idag var första dagen då vi båda - både Tommy o jag - lämnade hundarna ensamma hemma, medan vi jobbade.
När Tommy kom upp från källaren - där han byter om till arbetskläder - iklädd i sina gula varselbyxor, reagerade Semla med att både skälla och morra, samtidigt som hon reste ragg. Ännu en gång blir man påmind om hennes bakgrund, att man inte har en aning om vad hon har varit med om sina första fyra månader ...

Hur som helst, var hundarna ensamma i ca 2½ tim. på fm, innan jag kom hem för en lååååång lunch, inkl. prom. (Lexbydal) förstås. Semla fick första gången vara stundtals lös, vilket gick utmärkt. Sen kom Tommy hem nån timme efter jag åkt tillbaka till jobbet.

En liten incident - precis när jag kopplat på linan på Semla och var på väg tillbaka till bilen gåendes på grusvägen, kom en motorcrossförare farande (med ashögt motorljud) ... lyckades få tag på Rejs, som bar på en pinne och därför inte fattade när jag blev lite "stressad" av mc'n och därmed inte först ville stanna ... Semla blev lite skrajsen, men lugnade sig när hon fick kroppskontakt. Jag tecknade åt mc-killen att han skulle dämpa farten, främst med tanke på att Semlas lina låg utmed vägen. Vill inte tänka på vad som hade kunnat inträffa om han inte sett linan och fastnat i den ... men nu såg han den lyckligtvis och körde vid sidan om.

När jag kom hem på kvällen efter mitt F&S-pass, tyckte jag inte Rejs hälsade på på samma sätt som han brukar, han var liksom mycket lugnare och inte så intensiv som han brukar. I det läget märkte jag inte att han haltade (inte Tommy heller). När vi en stund senare satt och åt middag låg han inne i TV-rummet istället tillsammans med oss, som han annars alltid gör. När han sen skulle resa sig kom han nästan inte upp och sen haltade han våldsamt, tills han hade "ledat upp sig" aningen och inte längre verkade ha fullt så ont. Vi hoppas givetvis att det "bara" är en sträckning, som han har ådragit sig när han och Semla har lekt i trädgården.

Det blev en orolig kväll, men vi kände oss något lättade efter att han hade både kissat och bajsat utan svårigheter. Antar att det bara är vila som nu gäller ... hur lätt det nu kommer vara, med en liten Semla i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar