Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 23 april 2015

LYDN.KURS

Dagens FB
Sämre plats kan man ju sitta o kissa på
"Denofahöjden"

I kväll var det uppstart eller fortsättn. - kalla det vad man vill - på lydnadskursen som avslutades för exakt en månad sedan, vilket blev avgörande för vår ”grupp” (4st) som tyckte det blev lite VÄL långt till sommaren utan ”coachning”… men nu i Monicas privata regi.

För Rejs och min del började vi med fotgående/kontakt inkl. vä. och hö. svängar. Inledningsvis var han lite ofokuserad, men efter att jag talat om för honom att skärpa sig och gick han som en klocka, precis som han gjorde vid sista kurstillfället på kursen sist. Han gick verkligen kanonbra, med full fokus och började slappna av allteftersom jag själv fick ordning på mitt eget tramp (mina steg) i svängarna.

Fortsatte därefter med apportering, med hjälp av ”runda stolen”. Hade stött på patrull vid den egna träningen hemma och ville att världens bästa Monica, som alltid har lösningar på grejerna, skulle ta sig en titt och som ju alltid ser det jag inte själv ser. Och idag var ju intet undantag, hon känner ju vid det här laget min högtempererade gosse och såg vad som hände i hans knopp när det började pysa över = han började visa ett s.k. utåtagerande beteende. Vad vi gjorde då var att bryta apporteringsövn. och körde ett varv fotgående istället, innan vi återvände till apporteringen, som då blev skitbra. Måste alltså vara uppmärksam på att se hans tecken, när det är på väg att börja pysa över …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar