Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 24 november 2013

RIDHUSTRÄNING 4

Inget besök i sökskogen idag pga den fortfarande ömmande hälen. Men därimot haltade jag omkring för en stunds lydnadsträning i ridhuset på kvällen.

Uppdelning i två grupper som vanligt. Tänkte det kunde vara kul att variera träningen och beslöt mig därför att haka på några som skulle köra rallylydnad. Körde banan två gånger, med vanlig lydn. och vila i bilen imellan.

Kul med rallylydn. även om jag hade lite svårt att tolka skyltarna. Özet skitduktig !

FF - strålande
Lägg.u.g. - ok, men reser sig upp innan kommandot !!!
Fjärren - Özet svårt med koncentrationen pga störn. från en viss gormande (och då menar jag gormande) hund (no names) - kortade avståndet rejält, då gick det genast bättre.
Platsliggande - inge bra - orolig, pep, "tittolle" - jag återgick efter 2 min. "rädd" att han skulle resa sig om jag utmanade - la mig på knä bredvid honom och matade (inbillade mig att det skulle skapa trygghet)
Jag själv, upplevde att platsen var väldigt orolig - 10 hundar tror jag - Porthos, Sandy, Özet, Eja, Nasti, Mara, Saga, Lewis, Snobben och ...?... och med folk + hundar längst manegeväggen där vi förare själva placerade oss.

Sittande - la sig vid två tillfällen
Hopp - (utan target) - utmärkt, möjligen ngt kort avstånd efter uthoppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar