Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 23 november 2013

ALINGSÅS bk träning

Istället för att sitta hemma och "deppa" pga av en ömmande häl, som är sviter från veckans löpning då jag uppenbarligen hade fel skor, for jag istället till Alingsås BK för en stunds träning tillsammans med Susanne & Nelson.

Jag ville försöka efterlikna tävlingssituationen från appelltävlingen i okt. då Özet - på samma klubb - var både snusig och ofokuserad.
Började därför med exakt samma ingång fram till startpunkten och därefter även en kort kommendering av fotgåendet. Han var ngt snusig i början, men artade sig allt eftersom och efter några belöningar, var han både engagerad och fokuserad. Kändes det riktigt bra.

Körde även budföring, efter samma "koncept" - samma igång osv. Gick strålande !

Bytte appellplanen mot agilityplan, som ligger en stycke därifrån och fortsatte där med både apporterig ("antitugg") och rutan. Blev riktigt imponerad, när jag vid ett flertal gånger skickade honom till rutan trots att Sus.&Nelson tränade strax bakom. Fokuserad, utan att bry sig det allra minsta om Nelson, sprang han och ställde sig MITT I rutan !

Därefter gick vi ut i (ko)hagen utanför agilityplan, och körde lite jaktapportering. Riktigt roligt !
Först några dubbelmark. (enkla för Nelson) på ängen och därefter linjetag och en kombination-er (markering/linjetag) i den lilla träddungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar