Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 16 november 2013

BESVIKEN O GLAD samtidigt

Åkte till Kvibergs idrottsområde, för en gemensam lydnadsträning. Men döm av min förvåning, när dom aldrig dök upp och istället befann sig på PBK, vilket jag fick reda på genom ett telefonsamtal.
Efter besvikelsen lagt sig, blev jag desto gladare att Özet & jag fick till en riktigt bra träning på egen hand. Både lydnad och jaktapportering, med massor av störning i form av främmande förbipasserande hundar blev det :-)

Efter en liten runda, så stannade vi vid en av de mittersta planerna
Fritt följ – med störning från div. förbipasserande hundar
Vändningar på stället
Platsliggande med haka i – med mycket – uppenbarligen svår – störning, från mig själv.  Mera sån träning.

Sen förflyttade vi oss till planen vid p-platsen vid garagelängorna och körde lite jaktapportering.
Linjetag på gräsplanen
Två på ”linjetags linjen” med ca 20 m mellanrum – lätt, men KUL sa Özet
Två utlagda i ”bredd” som i ett V ! Genast svårare, då han utan att lyssna på mig sprang till den senast utlagda
Gjorde om – även om det inte ”gick på räls”, så lyssnade han nu iallafall och sprang rätt efter två tillsägelser på samma skick …
Markeringar (enkla) på ängsytan utanför gräsplanen
Han började genast snusa och prioriterade dofterna (mkt hundrastn. som sker där) men efter tillsägelse, skärpte han till sig …. till nästa markering, då han tog sig en walkabout. Jag gick lugnt ut och hämtade honom, förde honom lika lugnt tillbaka till ursprungsplatsen. Där satte jag honom, medan jag själv gick ut och hämtade dummyn. ”Lycklig” bollade jag med dummyn på väg tillbaka. Kastade en markering igen och nu kastade han sig raka vägen ut, kom sen in lycklig och stolt. Hepp ! En lycklig hund = en lycklig mate :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar