Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 28 april 2013

BRUKSSÖK - tältrutan

Tältrutan (3 tält med presenning) - granskog ena sidan (vä.) öppen - andra sidan (hö.) ngt tätare, med berg och några stora stenar - vädret växlande molnighet och ca 13-15 grader.

Startordn. – Jenny&Lola – Lena&Elda – Britt&Sambo – Aneta&Zoe – Jag&Özet – Annica&………..

Lena stigade, medan Jenny (hö.) och Britt figgade
Startade åt höger – 9 skick, varav 2 tomslag

1) Jenny i första hörnet – bakom stor sten (missuppfattn. mellan mig o Lena och Lena o Jenny ) Özet kände vittring av de tidigare tältfiggarna och sprang och kollade första tältet, innan han ”gav upp” och återkom (frivilligt) in till mig på stigen. Jag skickade då om och han sprang spikrakt ut mot hörnet.
2) Britt andra hörnet, under/inne i ett granbestånd – Britt tillbaka in till stigen inför tomslaget.
3) Jenny inne i sista (tredje) tältet – rullen stacks ut under tältduken – vid påviset höll Jenny ”tältdörren” som var lite läskig.
4) tomslag – kanonbra
5) Jenny -
6) Britt – inga problem för Özet, även om Lena trodde han spårade fram till Britt, som därför tyckte att jag skulle skicka på ytterligare ett tomslag …
7) Jenny - rakt och bra - bakom ett litet berg
8) tomslag – bra ut på djupet, men blev inget framslag då han kom tillbaka samma väg han sprang ut – men det var svårt, han skulle runda en höjd/ett berg …
9) Jenny – bakom ett mindre berg – blev ett kanon avslut !

Sammanfattningsvis gick Özet jättebra – alla skicken var raka och framslagen kanonbra, sånär som vid första skicket och sista tomslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar