Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 15 april 2013

ALLMÄN TRÄNING - LYDNAD

I kväll fick vi kommendering av nyutbildade Claes-Göran. Özet & jag fick oss en genomkörare av II:ans alla moment. Första gången vi körde II:an rakt av, även om vi hade både target i rutan och kortare (ca2m) avstånd i fjärren. Även om Özet var allmänt ofokuserad och ”flummig”, känner jag ändå att det finns där !

-Platsliggande - utmärkt
-FF – många släpp med blicken – vid ett tillfälle (vä. om, i riktn. mot skogen) smet han för sniffa på nån fläck !
-Lägg.u.g. – det enda som var riktigt bra !
-Apport. – bra fart både ut och in, men mkt tugg – inte riktigt lika bra fart som vanligt – ngt snett sättande
-Rutan – ok, även om jag önskat en rak ingång, då han sprang in till hö. om den vä. konen – han blev klart ”störd” av nån som precis började skotträna längre in i skogen
-Hopp/sitt – efter första ”försöket” då han sprang vid sidan om för att sniffa på nåt, gick det ganska ok – gjorde om ytterligare en gång, vilket blev näst intill perfekt
-Fjärren – avstånd ca 2m. – första ”sitt” dubbelkom. – sen utmärkt

Efter denna trevliga och härliga vårkväll tillsammans med lydnadsvännerna, kunde jag konstatera att Özet&jag har en del att slipa på tills vi är startklara för II:an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar