Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 4 maj 2011

LYDNADSKURS 6:E - LBK TOLLARBOS 'SNUSMUMRIK' MED TWIST

Till skillnad mot gårdagens jaktapporteringsträning, då Özet var fantastiskt strålande duktig, gick kvällens lydnadskurs mest i snusandets tecken ! Så fort Özet fick "fria tyglar" dök han ner med sin lilla marsipannos i det fuktiga gräset ... Men visst, han VAR rätt duktig mellan varven, men det var mycket "snus" denna kvällen ...
 Läggande under gång - hjälp av Sandra - tips = glöm inte att variera belöningarna - ev. försöka ändra på mitt röstläge, då min ljusa kommandoröst "sviker" mig ibland
 Framförgående - hjälp av Britt - JAG börjar nu få kläm på timingen - börja vidareutveckla, med att låta Özet ta flera steg, innan belön.
 Fotgående - ok, men inte mer - tempoväxlingar = svårt att få honom att öka tempot UTAN leksaksbelöningen !
 Inkallningar - svårt att focusera på matte pga alla dofter i gräset, tycker Özet.
 Platsliggande - svårt att ligga still - mkt nosande - växlade mellan att nosa - ha huvudet vilades i gräset - väga över kroppstygnden hit och dit - ligga "vanligt".
 Apportering (bara greppa) - utmärkt, tittade på mig tills jag kommenderade - tyckte inte han tuggade lika mkt som vanl.
 Hoppet - körde II:ans - först bara med dragning, utan sitt - sen med dragning, med sitt - men utan dragning, vänder han alldeles efter hindret - måste jobba på att få ut honom.
 Budföring - hjälp av Britt - själva sändandet, kanon som vanligt - dax att lära honom att acceptera en klapp av mottagaren, utan att "gå i taket"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar