Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 7 mars 2011

BRUKSLYDNAD 1:A

Ikväll började vår brukscirkel (lydnad) på Partille BK. Min plan med brukscirkeln, är bl.a. att få nya träningskompisar, men oxå som ett led i min plan att testa brukssöket, som kommer ske - först en helg (Git på Alfa hundcenter) i april och sen ytterligare 2 helger (PBK) i maj.

Träningen ikväll gick riktigt bra ... iaf i början ... tills efter en vilopause, då Özet - främst i fotgåendet - tappade focus och intresse. Åter igen var det dessa FANTASTISKA dofter som tycktes attrahera mer än nåt annat ! Jag blir g a l e n på hans snusande. Men kanske var han trött efter gårdagens jaktapp.kurs och orkade helt enkelt inte koncentrera sig mer efter pausen. Man kan ju alltid hoppas att det var skälet !

Kände mig iaf nöjd med platsliggandet, där jag bara lämnade honom nån meter, vilket gick fin fint, han verkade varken orolig eller osäker - härligt :-) Ska verkligen skynda långsamt !

Som avslutning, körde vi favoriten "budföring", vilken som vanligt gick alldeles strålande. Är det något Özet älskar, så är det budföring. har han inga problem med focuseringen minsann ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar