Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 18 oktober 2023

LYDNADSTRÄNING PBK

Då jag känner att jag vill suga ut det göttaste ur dessa underbara soliga höstdagar, så tog jag även med Semla på dagens lydnads träning mitt på dan. Brukar ju enbart köra Rejs, eftersom Semla och jag deltar på klubbens lydnadscirkel på kvällen, men skippade kvällens cirkeln, då Semla var trött efter träningen mitt på dagen.  

I bilen funderade jag på att köra hela klass 1-programmet med Semla, men ändrade mig till att kedja fotgå./rutan/koner/hopp apport istället. Körde (nästan, la till fjärr och ställ./ligg u.g. för Rejs) samma kedjning för bägge hundarna och tyckte båda skötte sig utmärkt - kul att jämföra .... 

Tränade sedan fjärr, ställande/läggande u.g. enskilt med respektive.
- Rejs duktig 
- Semlas läggande u.g. (övn. fr. senaste coachtillfället) gick sådär, tror hon var lite trött ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar