Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 26 oktober 2023

COACHING

När jag började tänka tillbaka och skulle sammanfatta dagens coaching, trodde jag att jag inte skulle minnas allt vad vi hade gått igenom av tips/råd. Men när jag sansat mig lite och började tänka tillbaka och tänka på ordningen vi körde, började det klarna och jag kunde börja sortera allt eftersom. 

En kortfattad sammanfattning:

Fotgående/följsamhet
- helt om - tänk på högerhanden just vid svängen ...
- vid vä.om marsch  - vinkla hö. foten ngt åt vä. (som en  signal "att nu svänger vi", till Semla) innan jag trampar/vinklar vä.foten ...
Belöningssignal 
- vid (vändn.) vä. om/hö.om/helt om marsch - ge förstärkningssignal några meter/steg INNAN vändningen, tänk på att variera längden INNAN förstärkn.sign.
- fokus på mina belönigsissues (svårigheter) ex.vis att jag glömmer signal innan belöning, t.o.m. fick jag hjärnsläpp (s.k. hjärndimma ) och glömde belöningsordet ... öhhhh! 
Hoppapp. 
- vid ingången - trampa runt åt hö. för att hon ska komma i rätt position
Startposition (all position) 
- dvs bog eller huvud i höjd med mitt ben
Riktningssignal (mot kon) 
- funkade riktigt bra, behövde bara gå fram ett microsteg vid ett par ggr, när hon inte riktade sin blick mot målet ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar