Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 28 november 2022

ÖIJARED

Rejs gick lös från och till pga att han ibland vädrade - för att därifrån fortsätta till hålen bortanför "torget" och det var DÄR det hände ... 

Rejs höll som bäst på att leta efter golfbollar, när en hare helt plötsligt ”flög upp” framför ögonen på honom … 
Han satte av i full kareta, påhejad av Semla (kopplad)
Jag blåste i pipan och ropade (läs gormade), till ingen nytta (iaf inte just då) 
Såg honom försvinna bakom greenen, in i skogen som gränsar till Parkbanan
Hörde hans gläfsande bli allt svagare och hörde oxå golfspelare på Parkbanan
Ringde Tommy för att få moraliskt stöd - men han svarde inte ...
Jag fortsatte både blåsa och ropa medan minutrarna gick (2-3min.?) gick 
Helt plötsligt såg jag en liten röd prick komma springande tillbaka, precis i samma sträckning som när han drog 
Jag sa ingenting, kopplade bara honom och fortsatte att gå

Egentligen var jag inte så orolig, utan var mest rädd att han skulle springa in i vildsvinsstängslet (som omgärdar banan) i full fart - haren under och han rätt in i nån av trådarna, för han inte såg pga farten 

Fortsatte sedan runt de två hålen och började gå tillbaka mot bilen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar