Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 26 november 2022

BRUKSSÖK - Härkeshultsvägen

Från att först trott att vi inte skulle kunna vara med, pga att Rejs hade vattnig diarré under hela gårdagen (läs mer från gårdagens inlägg), till att han repade sig under em/kvällen och jag därför tänkte att vi gör ett försök. 

I morse var han sig lik igen, men tänkte att jag kör bara några skick (särskilt som terrängen var rätt kuperad). Slutade med att vi körde 6 skick, även om jag förstod att han var sugen på fler (ska ju sluta när man är på topp) Han gick som en klocka, t.o.m. tomslagen gick super, han var SÅÅ duktig 

Vi var 5 st (inkl. figgar) 
Startordning: Jag, Johan o Oscar

REJS

Lena hade stigen, medan Johan (vä.) o Astrid (hö.) figgade. 
6 slag, varav dom 2 sista på hö.sidan var i brant terräng.

1:a (Johan) - klockrent
2:a (Astrid) - vek framåt redan efter nån meter - kallade tillbaka - han sprang framåt vid nästa skick igen - blev därefter ngt osäker - jag lugnade honom och strök honom längst sidorna och skickade igen (3:e försöket) som då blev klockrent 
3:e - klockrent
4:e - (brant) klockrent
5:e - klockrent - precis inför påviset, pratade Lena i walken o Rejs hajade till o stannade - jag avvaktade en stund för att se hur han skulle reagera o därefter sa jag "visa" igen o han sprang ut - hela händelseförloppet tog väl ca 2 sek. - han är ju superkänslig när folk säger nåt vid sidan om ...
6:e - (brant) - klockrent

Så nöjd, glad och stolt över Rejs arbete idag, kändes riktigt kul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar