Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 14 november 2022

RALLY(CIRKEL)TRÄNING inkl. hänsynslösa "inkräktare"

Idag träffades Lena/Ester och jag/Semla för att köra ett rallypass, som gick super för oss båda. 

När Lena hade lämnat plan och jag precis hade börjat köra Rejs (även han rally) kom en man, som helt ohämmat invaderar appellplan med sina 3 "stökiga" bordercollies, som skuttar, skäller o springer omkring runt husse. Hussen skickar upp hundarna på balansen, A-hindret och gungan som smäller rejält, när den dunsar i marken ...


Alltså, hur är man funtad, när man helt utan någon som helst hänsyn till pågående träning på plan.  

Nu resulterade det i att jag fick avbryta vår träning och sätta en ljudande Rejs i bilen, för att sedan stega fram till bc-hussen, för att ta ett snack om Rejs "svårigheter". Bc-mannen menade att hans hundar minsann inte stördes eller brydde sig i oss !!!  Jag himlade lite med ögonen .... meeeeen DET gör MIN hund, som du kanske hörde (eller är du döv, tänkte jag?) 

Efter en viss ordväxling och jag hade börjat plocka ihop rallyskyltarna, "erbjöd" sig bc-hussen att sätta sig med sina hundar vid sin sida, för att fika tidigare än vad han tänkt från början, så jag kunde köra en ½-timma med Rejs. Jag tackade för erbjudandet och hämtade Rejs (gick in på plan fr. långsidan) och skippade rallyn, för att istället köra ett lydnadspass - linförighet, fritt följ, inkalln., platslägg.u.g., o fjärr, vilket verkligen gick super. 

Efter att jag åter satt Rejs i bilen och "tackat för hjälpen", hade jag faktiskt förväntat mig en kommentar, men han tog bara emot tacket och förblev i övrigt helt stum, han stum, han som nästan tjötat hål i huvudet på mig gällande år och livsstil med sina bordercollies. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar