Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 25 november 2022

ÖIJARED

Bland enstaka golfare, tog vi idag en promenad på golfbanan. Ingen fotodokumentation pga att jag åkt ifrån mobilen, men några bilder från tidigare får duga ... 

Vid återkomsten till bilen ...

Vad gör man inte för att få tag på en golfboll! Såg en boll lysa gul och fin, på andra sidan ett dike. Visserligen inte vattenfyllt, men fullt med visset högt gräs o gråbo, vilket jag trasslade in fötterna i, så jag föll som en klubbad oxe. Så långt, allt väl ... men sen skulle jag ju upp på benen igen. Och DET, det var inte det lättaste, men efter en stunds vältrande i diket och ännu ett bollfynd, kom jag på fötter. Som sagt, vad gör man inte för en golfboll ... särskilt när man har källaren full av tidigare års bollfynd ...  

Efter den lilla dikesincindenten, tittade jag in i gamla ladan, f.d. banpersonalens maskinhall + där pappa Nisses förvarade sin golfbil, där det höll på att dekoreras inför helgens jul/adventsmarknad ...





Rejs har varit dålig i magen och har haft vattnig diarré under hela dagen (orsaken uppdagades senare på kvällen=4 små godisbitar, som glömdes av att han ju inte tål)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar