Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 24 oktober 2022

LYDNADSTRÄNING PBK ensam

På coachningen för nästan exakt en månad sen, fattade jag det mkt ångestladdade beslutet att "pensionera" Rejs. Men efter resonemang och med Monica som bollplank och stöttepelare, kändes det ändå ett rätt beslut. (läs mera i inlägg 220929) och känner väl nu att jag börjar landa i beslutet.

Och utifrån ovan beslut, tränar jag nu med ett annat "friare" tänk. Struktur och "ordning o reda" för ADH-hunden gäller förstås fortfarande, men känner att jag nu börjar testa nya moment/saker utan att känna rädsla att förstöra ngt jag tidigare har byggt upp. Tex har vi testat lite rally, trots att han stressar (i början) upp sig bara av åsynen av skyltarna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar