Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 20 oktober 2022

COACHNING

Coachning idag - efter en kall o krispig morgon (första frosten) blev fm helt underbar. Och som alltid åkte jag därifrån sporrad o full av inspiration …

Dagens tema för Semla o mig: apportering och snabba (snabbare!) lägganden (fjärr).

* apportering/tajta till ingången - loj/dåligt engagemang på tillbakasträckan - vid omväg inför ingången 
* fjärr/snabba lägganden - vid alla läggande har hon en tendens till "pampam-rörelse" med frambenen = armbågarna kommer inte i backen samtidigt - gå INTE fram o ge godiset, utan kasta godis mellan frambenen ...
* hopp - vid ingången - låt henne sätta sig först INNAN "vä. om halt" = så hon får anstränga sig lite



Fick frågan av L. om jag "landat" i att låta pensionera Rejs 
- Nja, har lite ångest fortfarande, känns som jag "gett upp", vilket jag ju iof faktiskt har gjort. Känner mig lite "misslyckad", samtidigt som jag ju VET att jag med hjälp av Monica verkligen försökt ALLT. 
Uppskattade verkligen frågan och uppfattar som hon verkligen förstår mig (med tanke på sin egen "besvärliga" B.)


*

Eftermiddag:
Promenad vid kvarnhjulet ...



*

Kväll:
På kvällen blev det ett specialsökspass i källaren med 4 gömmor (Rejs) 3 (Semla) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar