Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 26 oktober 2022

LYDNADSTRÄNING ALEHALLEN

REJS - 

fotgå - godis i handen - m hjälp av filmerna ser jag att jag ska försöka vinkla handelen parallellt med mitt ben

lägg. u.g. - både utan o med hjälp av vägg - rätt bra faktiskt


SEMLA -

körde igenom hela startklassen fot,   fjärren (gjorde om pga att hon la sig innan mitt kommando

snusig - särskilt när jag går ifrån henne

avslutade m att : satte henne o gick ifrån henne - sålänge hon hade fokus mot mig fick hon bollen som belöning - började hon snusa i mattan gick hon miste om bollen o då lekte jag själv med den - verkade som hon fattade galoppen, då hon hade allt mer fokus på mig ...

Avrundade med specialsök - 2 gömmor (filmn. på Semla sket sig)



Åkte sen till Råhult (såg killen m den vita bullterrien igen), bommen för en kort liten rastning. 
Såg en uggla som svepte förbi när vi gick tillbaka mot bilen o båda hundarna undrade vad det var och gick igång en aning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar