Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 14 oktober 2022

ALE HUNDTRÄNINGSHALL

Tänkte att det kunde vara bra att hyra hallen, då jag anmält till en lydnadstävling som ska gå i hallen om 3 veckor. Sagt och gjort! 

Efter en strulig början, då jag inte lyckades komma in med den angivna dörrkoden, så kunde träningen äntligen komma igång. 

SEMLA
Körde igenom starklassens olika moment, dock inte helt tävlingsmässigt, utan med div. förstärkningar. Hon var inte helt oväntat MYCKET snusig, vet ju sen gammalt att hon är påverkad av dofterna i mattan. Avslutade med att fundera på hur jag ska få henne att släppa dofterna så fort jag vänder henne ryggen. Typ få henne att fatta att hon går miste om belöningen, om hon släpper fokus från mig.

REJS
Körde div. moment, bl.a. fotgående/ff med småkoner utplacerade som störning. Körde oxå läggande u.g., apportering och hopp (ut) och fler mom./övn. som jag inte minns.

Lite specialsök (2 gömmor) utanför porten, innan hemfärd ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar