Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 28 juli 2022

YRSEL ...

Hade bestämt att träna lydnad tillsammans med Karin och Lena, men fick säga återbud pga att jag vaknade med illamående och yrsel. Yrsel och illamående/kräkningar HELA dagen och kvällen. Klingade av framåt 23-tiden, då jag var JÄTTETRÖTT eftersom jag inte hade kunnat sova någonting pga att så fort jag slöt ögon fick jag ett nytt yrselanfall. Kom på ett tips jag hade fått för längesedan, nämligen Postafen som innehåller antihistamin, som dämpar innerörats funktioner/balans, som uppenbarligen hjälpte.  

Ni som inte vet, men har lidit av kristallsjuka efter en inflammation i balansnerven för ca 20 år sedan. Efter en omfattande undersökning då, trodde läkaren att det troligen är nervcellerna som kommit till skada (en av symtomen för vestibularisneurit). Tror själv det som triggar igång yrseln är en kombo av de skadade nervcellerna och att det är muskel/spänningsrelaterat (nacke/rygg). 
Hur som helst är det en obehaglig åkomma - frisk ena dagen, jättesjuk dagen efter - hoppas dock yrselanfallet är över för denna gången, som var ovanligt tufft …


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar