Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 8 juli 2022

MISSIONSHUSET

Åkte idag till missionshuset och gick först en liten promenad, för att avsluta med ett apporteringspass (stort sök, 6 dummys) med Rejs. 

Precis när vi inlett promenaden, mötte vi en tjej med 2 labbar. Jag lyckades nästan förkomma Rejs. Han hann bara ljuda lite, innan jag lyckades ta mig bort från stigen och till slut ge honom bollen, medan tjejen med labbarna passerade. Tjejen var en "känning", som tydligen var på teammöte samtidigt som hon promenerade, fick jag reda på senare på kvällen. Jag tänkte just i hundmötesögonblicket att hon kanske ignorerade mig för att inte förvärra situationen ... hummm 😏

Väl tillbaka vid bilen, la jag ut ett "stort sök" till Rejs, på en yta 50x50m, med 6 dummys, medan hundarna satt i bilen. Rejs fantastiskt duktig (jag struntade i nån sökstrategi) Han tog dom 2 på djupet först och betade sen av rutan allt eftersom. Bra grepp och inget tugg.

Sen fick Rejs ta igen sig i bilen, medan Semla följde med på stunds kantarelljakt, en jakt som resulterade i 0. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar