Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 4 juli 2022

HÄRKESHULTSVÄGEN bommen till vä.

Regnade gjorde det vid dagens spårande, men inte som just NU … f.ö. så gick spårandet superbra, till skillnad för 1 1/2 vecka sen …

Funderade på Paradiset, men ändrade mig och åkte till Härkeshultsvägen och la spår istället. På vä.sidan om grusvägen, ca 400m. 4 föremål, liggtid ca 30min.? Var nogrann med snitslarna för att jag själv skulle ha mer exakt koll, trots att jag VET att Rejs har koll på dom, vilket jag märkte att han i mellanåt hade nu oxå. 

Rejs - inledningsvis ångade han bara på (hade lagt den 1:a redan efter ca 10m) och fick vara övertydlig och hjälpa honom med den första app., därefter gick det som tåget. Han var superduktig, bra markeringar (ngt tugg) och tog vinklarna jättefint - gula snörbollen som slut.

Semla - tog hela spåret jättefint - ringade 2:a vinkeln - sedan klockrena vinklar. Hade fullt upp under Rejs spårande så jag hade bara slängt ut 2 godishögar och slängde den gula stora tennisbollen som slut. 

Under liggtiden tog vi en runda i skogen på andra sidan grusvägen 


När Semla hade gått sitt spår och vi kom tillbaka till bilen stod där en bil (som jag sett köra förbi tidigare). Började prata med tjejen (Lerums bk) som hade en 1 1/2- årig bc. Jag var väldigt förvånad att Rejs var helt tyst när Semla o jag hade kommit till bilen och SÄRSKILT när jag började prata med tjejen. Han var fortfarande tyst när Semla hoppat in i bilen och tjejen släppte ut sin hund. Jag frågade henne om Rejs hade skällt mycket när hon hade kommit med sin bil - nä, inte ett dugg, svarade hon. Uppenbarligen var han trött efter spårarbetet och promenaden under liggtiden.

Hur som helst, så blev det ett långt samtal, då det visade sig att vi hade mycket gemensamt. Hon hade bl.a. ridit på Åstebo o varit (är?) medlem (varit aktiv) i Pbk. Hennes mamma var tydligen en av dom som var med och startade klubben i början på 90-talet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar