Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 16 januari 2022

HÄRKESHULTSVÄGEN

Delade upp hundarna mellan oss idag, känns fint att ge dom ensamtid, oavsett vem som får tid med vem. Idag blev det Rejs & jag, medan Semla fick ta hand om husse, haha :-) 

Trots att det idag var en aning blåsigt, var planen att spåra med Rejs och tänkte att det bör väl vara ok att köra i skogen, där det inte är så öppet och inte blåser så mycket. Det stod bilar lite varstans längst vägen, som det iof alltid gör på helgerna. Valde till slut att stanna vid den fina eken, för att lägga spåret. 

La ett spår drygt 500m, med 4 föremål (app.trä). Medan spåret la till sig (ca 30min) åkte vi till "k-bommen" och gick en liten runda, både i skogen och på grusvägen. Överraskades av att det var jättemycket vildsvinsbök i skogen, som dessutom verkade vara alldeles färskt. Spåret gick bra, även om han hade lite svårigheter vid 1:a vinkeln. 


I efterhand funderade jag på markeringarna - han stannar och tar upp dom, men verkar vara lite tveksam till vad han ska göra sedan. När jag kallar på honom, då kommer han som ett skott. Men eftersom han ju har lämnat legan för att komma till mig, kommer det då uppstå svårigheter när han ska ta upp spåret igen? Det går ju an så länge JAG har lagt spåret och vet var det går. Som det är nu, hjälper jag ju honom (omedvetet) med "påsläppet". Får fråga gurun ... Inte för det är särskilt viktigt, för vi kommer väl troligen aldrig komma någon vart tävlingsmässigt och ha nytta av den kunskapen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar