Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 1 januari 2021

NYÅRSDAGEN - STAVGÅNG ÅSTEBO/PBK/PRK

Idag när jag gick stavgång blev det en nostalgitripp från min ridskoletid på Partille. Har ett särskilt litet minne från just vattendraget, då jag var i 13-14-årsåldern. Vid uteritterna fick vi ofta rida ner i vattnet och följa vattendraget i ca 15-20m, med förmaning att mana på hästarna, så dom inte skulle stanna o börja slå med frambenen så vattnet skvätte upp på magen. Det hade tydligen hänt vid tidigare tillfällen att några av hästarna, hade tyckt att det var så skönt att bli blöt om magen, så att dom hade lagt sig ner i vattnet. Minns att jag var så rädd och manade på som ”en besatt”. Men senare i vuxen ålder, tyckte jag att det var roligt, häftigt och spännande 😂




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar