Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 21 januari 2021

COACHING blev istället PARADISET

Idag var siktet inställt på premiär för vårens coactillfällen (1g./mån.) för min guru Monica. Men pga dåligt väder, framför allt riskfullt underlag (isbana) ställdes dagen in. Var tacksam för det, även om jag hade önskat att hon hade haft lite framförhålling och inte meddelat oss så sent. Då hade VI ju kunnat bokat någon hall.

Blev istället en härlig långpromenad - t.o.m solen ☀️ visade sig en stund - i Paradiset, där vi normalt inte går med just Rejs, pga STOR risk för hundmöte. Men nu valde vi en annan rutt, där vi vet att inte så många går. 

I dessa tider - de senaste 2 ve. med snö/regn från och till - har det varit halt och moddigt och därför har icebugsen varit en "livförsäkring", nja, iallafall en "skadeförsäkring". Hade förstås även idag icebugsen på, men döm av min förvåning när det bara "släppte" när jag var på väg nerför en liten sluttning. Jag gled på/i leran och ramlade och "klämde till" vänstertummen, den som jag redan har besvär med. Men när jag hade ojjat mig lite, visade det sig att det inte var så farligt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar