Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 26 januari 2021

ÖIJARED - spår

Idag var det verkligen en fantastisk dag. Äntligen fick vi en dag med klarblå himmel och nästan vindstilla. Vi åkte till Öijared och inledde med att jag la ett spår på ängen, som fick ligga till sig medan vi tog en promenad. Spårlängden var ca 300m och liggtiden ca 45min.

Eftersom jag var nyfiken på hur Rejs skulle fixa själva spårupptaget, så hade jag varit nogrann med hur jag la spåret i inledningen. Spåret utgick från en sida av en kulle och sedan vidare ut på ängen. När jag sedan släppte på, var jag "säker" på att spåret gick hitom kullen och inte där jag hade gått. Helt förståligt velade Rejs när han inte hittade spåret direkt och även om han efter ett tag hittade rätt, hade då missat de två första apporterna. Sedan tuggade han på, hade dock lite svårigheter i båda vinklarna - hade lagt den gröna snörbollen som slut.

Semla (gick Rejs spår) fixade spårupptaget galant och hittade de två apporterna som Rejs hade missat i inledningen. Hon fixade första vinkeln bättre än Rejs, men den andra gick sämre, vilket jag tror berodde på att hon hade stor viltkänning och hade stor dragning in mot skogsbrynet innan själva skogen började. Den dragningen höll i sig hela den sista sträckan, då hon vädrade mer än hon spårade ... 

Även om jag blev oerhört irriterad på mig själv, för att jag sabbade för Rejs inledning i spåret = bidrag till idiotkontot, så tyckte jag dom båda var hyfsat duktiga. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar