Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 22 maj 2020

LYDNADSTRÄNING (pbk)

Idag blev det en stunds lydnadstäning på klubben tillsammans med Karin och Lena. Men med en övertaggad Rejs o en trött o ofokuserad Semla, blev det inge bra på dagens lydn.träningen ... MEN dagens höjdpunkt o det jag tar med mig, var ändå när Rejs släppte fam. Osterlohs intåg på plan o utförde sitt ”sakta/framåtsändande” ...

Visst var det lite tryckande väder, men ändå inte så det borde påverkat hundarna tycker jag.

REJS
Försökte köra fotgåendet med godis under armen - gick sådär - men jag blev nog lite negativt påverkad av både K o L, som jag upplevde inte hade förståelse vad vi jobbar med Rejs o jag - bl.a. att han ligger för långt fram i positionen, det är ju DET vi jobbar med! Körde även "inkallning m. ställande" med hjälp av bollövn./dopp m tån i backen - Rejs, vände ett par ggr och tog bollen olovandes - inga bra ställanden blev det heller - kändes som han var väldigt ofokuserad o oskärpt. Även i "backa-ställandet" tog han flera steg ...
Hopp/stå - gick väl helt ok
Avslutade med ”sakta/framåtsändande” - där Rejs hade lite väl bråttom under "saktasträckan", för att jag skulle köra "utgången/framåtsträckan". L. o jag hade lite olika syn på utförandet, men kände att jag ville gå på Monicas metod o anvisningar ...
Hur som helst backade jag lite o ställde mig på sidan av honom, vilket gick bättre. Men när jag sedan skulle ställa mig bakom honom blev det pannkaka - han tvekade, vände sig om, för att sen pinna på alldeles för fort ...
Sedan mitt i allt kom hela familjen Osterloh m. barn och barnbarn inkl. deras två tollare, in på planen från långsidan. Men efter en liten stund släppte Rejs dom i vi kunde slutföra det sista saktagåendet (jag utgick fr. sidan)

SEMLA
Fotgående Startposition-placering - fick en massa råd, som inte funkade - jag övergick till godis i handen, med lätt tillbakapress mot hennes nos.
Apportering - ömsom vin, ömsom vatten
Hopp/stå - så där - svårt att stå still

Sammanfattningsvis kändes det som Rejs var övertaggad, ofokuserad och oskärpt över lag och Semla var trött och okuserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar