Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 5 maj 2018

STARTKLASS LILLA EDET

Stolt o glad över min röda lilla speedy gonzales 😍 Ikväll jobbade vi ihop ännu ett 1:a pris och placerade oss 2:a i klassen (startkl.) och fick därmed vårt lydnadsdiplom - så lycklig, så lycklig över vår resa. Vem kunde tro det förra våren, när jag höll på att ge upp allt och tårarna rann vid ett flertal tilfällen. Vill oxå nämna att våra träningskompisar Karin o Samba vann klassen med två poäng över oss och tog oxå lydnadsdiplom.

Inledde som alltid med en avkopplande promenad i skogen, där jag kunde rensa hjärnan och Rejs springa av sig lite. Har efterklokt kommit på att jag borde köra några närsök, för att Rejs ska få möjliheten att rensa SIN hjärna - det var nåt som ju vår guru Mariette (Rejs "farmor" - pappa Twists matte) tipsade om för länge sedan. Jaja ... ska försöka göra det framöver ...

*
1) 7,5 Följsamhet – ojämn plac., nosar, dk (kändes INTE riktigt bra, hade honom inte riktigt med mig, "vobblade” som vanligt, nosade vid ena konen i samband med hö. om, förstärkte (medvetet) med några dk'n för att INTE tillåta för mkt "utsvävningar") 

2) 9,5 Inkallning – Bra tempo, lite slarv (han stötte till mig vid ingången) 

3) 8,5 Sitt u. marsch – tränger ngt (hhumm - ngt jag själv inte la märke till och inte heller såg, när jag i efterhand har tittat på filmen - vill ju vara medveten om vad  jag gör för fel liksom) 

4) 7,5  Apportering – dk vid start, ojämt tempo (han spanade bort mot gruspl. där det var hundar och aktivitet, jag försökte avvakta i förhoppn. att han skulle titta på mig, men när han inte kunde slita blicken från gruspl. var jag ju TVUNGEN att kommendera. Han tittade mig - VA, vad sa du ? Jag, klämde i med ett nytt "apport" och han agerade, längsammare tempo in. Men jag var ändå JÄTTENÖJD - han släppte den ju inte) 

5) 10 Fjärr – mkt bra ("kadung" ner i backen, satte sig sen duktigt på kommenderingen) 

6) 10  Hopp – mkt bra (perfekt) 

7) 9  Helheten – lite ojämn (allt kändes bra förutom följsameheten. Jag var nöjd, även om känslan  idag var att han var splittrad och okoncentrerad - han hade tex svårt att släppa grusplanen, hade stenkoll på vad som hände där HELA TIDEN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar