Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 6 maj 2018

SÖK - härkeshult innan härrydaskylten

Har uppenbarligen haft svårt att få till en kontinuerlig sökträning, har bara blivit sporadiska tillfällen pga div. orsaker bl.a. magprobl. (divertiklar) och tävlande den senaste tiden.

Idag, i perfekt vårväder, blev det 2:a sökpasset på raken och platsen var Härkeshultsvägen – på krönet innan Härrydaskylten. Vi var full styrka (blev gästade av Monika R). Erica och Britt figgade och Madde hade stigen. Körde 7 skick, varav bara två var med dykupp och tre påvis var med ljud (tror jag).

1:a (hö.) britt – utan dykupp – blött, djup mossa – tänkte inleda med dykupp, men när jag såg att han hade kollat in snitseln så förstod jag att det skulle vara överflödigt med dykupp …
2:a (vä.) erica – utan dykupp – han strulade lite och släppte rullen vid figgen, tog den när jag ropade apport - lite slarv när han skulle överlämna rullen på stigen, men jag struntade i det för att undvika mer strul och för att jag ville kunna skicka honom snabbt på påviset …
3:e britt – utan dykupp – utmed bergskanten (tror jag)
4:e erica – utan dykupp – lite strul, han kom tillbaka utan rulle – omskick – påvis med ljud … tror jag !
5:e britt – med dykupp – påvis med ljud 6:e erica – med dykupp – påvis med ljud
7:e britt – utan dykupp – påvis utan ljud – lättplätt både skick o påvis, platt o öppet – tror t.o.m han såg britt inför påviset Summering - trots att det blev lite strul vid några av skicken, så var Rejs över lag jätteduktig och jag var supernöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar