Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 14 maj 2018

LYDNADSKURS - ALE BK

Hettan fortsätter och idag skulle vi prestera på lydnadskursen i just denna hetta. Rejs verkar inte påverkas nämnvärt av värmen, men måste ändå hålla koll för hans eget bästa.

På dagens schema för Rejs o min del var idag att fortsätta med ”höger om”, ”sakta fotgå.” och ”backa”. Vidare körde vi ”runda” med fokus på att tajta till själva rundningen och till sist körde vi ”rutan”, som jag bara testat ett par ggr själv innan.
Frågan var hur jag skulle belöna ? När jag tidigare testat bollbelön. har han flippat ur och tappat fokus helt så jag varit tvungen ay bryta. Sist jag körde var i vintrat, inomhus på Alfa och då körde jag godisbelön. där jag gick fram och gav. Men nu skulle det visa sig att bollbelön. funkade kanonbra – duktig pojk.
 
Så himla kul och inspirerande att klura på div. lösningar inför inlärningen av de nya momenten.
- Vad kommer passa Rejs o mig bäst ?

*

Osså på kvällen blev det ett jaktträn.pass (vatten o land) tillsammans med Katarina och Aneta – himla kul !

Tyckte Rejs skötte sig riktigt bra. Jag vet ju våra brister – att han har svårt att ”tygla sig” fram till själva starten, men sen sitter han lugnt, eller j lugnt och lugnt, han sitter iaf still och är helt tyst och inväntar sin uppgift. Såklart var han mer förväntansfull och het vid vattnet än på land.
Men nåt som förvånade mig var att han strulade med avlämningarna, men kanske/förmodligen var det nån form av stresspåslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar