Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 15 april 2018

STARTKLASS ALE BK

Idag var det dax för årets andra start i startklass, denna gången på Ale bk. Var lika nervös som sist, vilket jag inte trodde jag skulle vara direkt efter tävlingen i fredags. Innan det bar iväg till Ale, så tog vi en skogspromenad, återigen tycker jag mig märka att Rejs uppskattar vår ensamtid.

     

1) 9:a Följsamhet – vid sväng, växlade position, sitter lite långt ifrån föraren
2) 9,5 Inkallning – hoppar lite på föraren
3) 9:a Sitt u. marsch – går ngt lugnt fram (jag gick tydl. långsammare än vid följsamh.) – reser sig lite tidigt (hhumm vadå ? kände jag)
4) 6,5 Apportering – (uruselt) slarvigt gripande – lätt tugg – xtra kommando (släppte apporten framför mig)
5) 8:a Fjärr – (läggandet kanon) – xtra kommando vid sättandet (han hade fokus inne i skogen – nåt hade knakat till, vilket också publ. hade hört – på andra sidan planen)
6) 7,5 Hopp – xtra kommando (han satt och ”sov”)
7) 6:a Helheten – lite okoncentrerat mellan momenten (mellan momenten var han väldigt intresserad av vad som hände utanför planen – jag fick liksom ”hålla tummen i ögat” på honom – han höll tex på att dra vid ett tillfälle, men kom dock inte längre än till tanken – summan av detta gjorde att domaren tydligen tyckte att jag varit för ”skarp” mot honom – suck, OM han bara visste !!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar