Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 13 april 2018

STARTKL. L:A EDET

Gjorde årets första start i startklass på Lilla Edet idag. Nervös ? Ja, värre än förra årets två starter då jag inte hade mer förväntningar än att hålla oss till målet att han skulle hålla sig vid min sida. Men sen dess har det hänt en del och mitt mål har stegrats efter hand ...

Backar bandet lite - gick från jobbet lite tidigare då jag ville hinna med en skogsrunda innan tävlandet. Efter att Rejs hade fått springa av sig och vi körde på 45:an på väg till L:a Edet blev jag vittne till en vansinnesomkörning av nån dåre som kryssade sig fram i "rusningstrafiken". Denna händelse gav mig lite perspektiv på min nervositet ...
*
Så här gick det .... en blandn. av domarkommentarer och mina egna reflextioner !

1) 9:a Följsamhet – ojämn placering (växlade i positionen)
2) 9:a Inkallning - snabb, slarvigt avslut vid föraren
3) 8,5 Sitt u. marsch – dk vid sättande (anv. medvetet dk vid sättandet, då han följde med runt vid uppvärmningen på p-platsen) ojämn placering (växlade i positionen efter sättandet)
4) 7:a Apportering - släpper apport, ojämt tempo, dk (släpper apporten pga av en doftfläck - jag "muttrade" och han greppade åter o kom in)
5) 10:a Fjärr – bra (kanonbra - hans paradmoment, iaf just läggandet, men brukar ha desto svårare att sätta sig upp på kommandot - tänkte, ska jag ta ett dk eller chansa på att han sätter sig upp utan min hjälp ! Jag chansade och var glad att jag gjorde det, då han satte sig upp jättefint)
6) 10:a Hopp – mycket bra

7) 9:a Helheten - ngt ojämn

Till sist vill jag oxå nämna att blåste väldigt mycket. Ibland kom det kastvindar som gjorde att man liksom kom ur kurs under tex. fotgåendet. Tävlingsledaren frågade efteråt om det hade varit svårt att höra hennes kommendering, vilket iaf jag inte tyckte - hon hade kommenderat med hög och tydlig röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar