Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 5 mars 2017

MÅN.- SÖN. 27 feb. - 5 mars

Inget speciellt att rapportera om, ingen direkt hundträning i veckan, sånär som några korta kryppass, varav veckans första pass blev det bästa – superbra - duktig Rejs.

Mitt i veckan inträffade det en läskig grej, vilket gjorde att jag gick hem från jobbet tidigare, då jag helt plötsligt fick synbortfall och senare (hemma) huvudvärk. Rädd att det kunde vara näthinneavlossning, men efter lite googlade och konstaterande att synen åter var normal misstänker jag att det helt enkelt rörde sig om migrän ...
Lille gossen, frågar - hur mår du matte ?

Efter lördagens lydnadspass tillsammans med Karin o Samba, kände jag mig väldigt frustrerad. Herregud ... vissa trän.pass känns ibland värre än andra och efter lördagens pass började jag undra om den röda "Speedy Gonzales" någonsin ska lugna ner sig. Inte mkt som var bra, iof mycket störningar i form av förbipasserande och ”parkerade” hundar och barn (som han iof inte störs nämnvärt av). Han har sånt kontrollbehov och släpper inte igenom nåt och hade han fått chansen så hade han stuckit som en avlöning … och att han är gullig o glad är inte alltid en tröst !

På söndagen bar det iväg till Hemsedal för några dagars skidåkning. Hundarna fick ta in på Hotell - Drömgårdens Hundhotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar