Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 26 mars 2017

MÅN.- SÖN. 20 - 26 mars

I veckan jobbade jag medan Tommy kombinerade pensionärslivet med att jobba några några enstaka dagar. När det gäller mitt jobb, så har vårblomsterleveranserna börjat rulla in och stan börjar fyllas med de vårblommande urnorna.
I mitten av veckan blev det en trevlig kväll då jag tillsammans med några arb.kamrater gick en ympkurs. Väntar nu med spänning på om det blir några skott på de ympade äpplekvistarna.
Det var just denna veckan för 2 år sedan som Semla flyttade hem till oss och vid ungefär samma tid, men ett år tidigare (för 3 år sedan) hade Rejs flyttat hem till oss.
Blev lite nostalgisk och satt o läste blogginlägget om första natten med Rejs …
Natten blev inte lika rofull som jag naivt väntat, jag som trodde att Rejs förnöjt skulle somna vid huvudkudden, på samma sätt som Özet hade gjort första natten. Men ingen vovve är den andra lik ju. Eftersom Rejs höll på o härjade o slet i mitt hår, blev han (åter) placerad på golvet nedanför sängen, där jag kunde röra honom med handen. Efter en stund la han sig UNDER sängen och där låg han till 04-tiden, då jag hörde ett litet gnyende … han hade vaknat men hittade inte ut ! Efter en utgång o kissning lyfte jag åter upp honom i sängen och då somnade han bums och vi sov till 06-tiden …. 
Gällande Semlas första natt så hade jag tyvärr inte skrivit nåt, men jag minns att hon sov inne hos mig med stängd dörr vilket hon har gjort sen dess och fortfarande gör, MEN nu med öppen dörr. 

Avslutade veckan med både häst och hundaktivitet. På lördagen var Karin och jag i Kungsbacka och kollade Tölt on Ice, en tävling och event som marknadsfördes som ”Sveriges häftigaste islandshästevenemang”. Visst var det häftigt att se hästarna och deras fantastiska tölt, men trodde nog att det skulle vara lite ”showande”, men det var ”bara” tävling och var man helt oinvigd i tävlingsformerna som vi, så fattade man inte mycket och inte hade man hjälp av speakern som enbart pratade engelska och hördes dåligt pga att ljudet var uruselt. Troligen inte ett evenemang jag lär gå på igen.
Hundaktiviteten blev söndagens sökträning. Det var en utmanande ruta med branta, trånga bergs/stenpartier med djup mossa. Rejs fick sitt sista skick upp och in i just ett sånt trångt mossbeklätt bergsparti, vilket han fixade galant. Han var överlag en duktig pojk, om än en ngt överladdad pojk, iaf inför första skicket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar