Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 20 november 2016

MÅN.- SÖN. 14 - 20 nov.

I början av veckan var det mycket snack om supermånen, som man nu (enl. NASA) skulle kunna uppleva som 14 procent större och lysa 30 procent starkare än en vanlig fullmåne. Citerar google – ”Fenomenet kallas super-måne och inträffar då jorden, månen och solen står i linje och månen befinner sig så nära jorden som den kan göra i sin omloppsbana. Inte sedan 1948 har den varit så nära.”

På tisdagen var det åter dags för rallykurs för Semla och mig. Denna gången var vi inomhus, vilket var himla skönt - så skönt att slippa regn och kyla. Visserligen var mattan uppenbarligen var full av dofter, för tusan vad Semla snusade, men efterhand och med godis !!! gick det allt bättre.

I övrigt hände inte särskilt mycket i veckan just hundmässigt. Jovisst gick vi våra lunchrundor i skogen och visst är det tur att man har hund så man kommer ut i ALLA väder. ”Pillade” med en del grejer inomhus, som tex. stäl-lande, sitt fr. ligg o app./håll fast för Rejs del och app./greppa + lite blandat pill för Semlas del.

I mitten av veckan var jag med bästa (barndoms)kompisarna först, på Heaven 23 – tog en räckmcka förstås – för att sen vandra över till Rondo för att uppleva After Darks ”This is it”.

På fredagen kom åter Tommy hem, efter en veckas jobb på resande fot. Tommy och hundarna fick ägna sig åt varandra under lördagen, medan jag och kompisen Kia var på ett spännande besök på Wapnös julmarknad. En sån fin och välskött gård och som lite rolig kuriosa kan jag berätta att jag är släkt med ägarna till Wapnö – min mammas kusin gifte sig med Wapnös ägare och deras dotter – min syssling (som jag aldrig träffat) – är nuvarande ägare …

Avstod från söndagens sökträning, då jag kände att Tommy och jag behövde lite gemensam tid med både oss själva och med hundarna. Det blev en mysig golfbanepromenad och hundarna rejsade och hade stenkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar