Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 6 november 2016

MÅN.- SÖN. 31 okt. - 6 nov.

Tommy fortfarande ute och jobbade med övernattning i veckan. Inledde med att vara ledig på måndagen. Skönt med sovmorgon för att sen ta en härlig promenad med hundarna. Fortsätter med att träna Semla att vara lite lös stundtals. Det går bra så länge hon sprallar runt, men så fort hon blir lite trött och börjar nosa, glömmer hon tid och rum och slår dövörat till, vilket innebär koppel/lina på. Det regnade från och till hela veckan och i slutet av veckan (torsd.) kom säsongens första snöfall. Annars var det en ganska händelselös vecka, där de flesta av lunchpromenaderna gick hemma, med nåt undantag. På kvällarna travade vi runt Prästtjärn med pannlampa. .
På lördagen åkte vi till Fjärås dit vår fd granne (som är idrottsmassör) har flyttat sen drygt ett år tillbaka och fick behövlig massage. Tommy med sin ischias och jag med mitt begynnande nackbesvär. När jag tröttnat på "Stenmark" och gick ut, fann jag en perfekt liten "appellplan" utanför huset där jag körde ett litet lydnadspass med Rejs, medan Tommy fick sin behandling.
Senare på eftermiddagen träffade vi Karin o Samba vid grusplanen vid Bovieran, för en stunds lydnadsträning. Körde igenom fotgåendet, som gick allt bättre ju längre vi gick. La på lite störning som avslutning, men innan dess hade vi även tränat apportering/håll fast och ställande. Rejs duktig, men en av de stora behållningarna var att han inte brydde sig nämnvärt i att det passerade en hund på motionsspåret.

Veckan avslutades med ett besök på Lerums bk, där det befann sig så mycket folk som jag aldrig har skådat. En massa ”skyddsfolk” och ett noseworkgäng (som iof trän. inne) hade trotsat väder och vind, precis om vi själva i vårt lilla (för dagen 4 st) sökgäng gjort. Rejs duktig, även om jag tyckte att påvisen inte var klockrena. Vi spånade om det var att han stördes av pratet i walkisarna eller att han helt enkelt ville vänta in mig …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar