Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 25 september 2016

MÅN.- SÖN. 19 - 25 sept.

Inledde veckan med att besöka klubbens allmänna träning, tillsammans med enbart Semla. Syftet var mest för att reka – för att se hur hög aktivitet (tjoande, pip-leksaker o skällande hundar mm) det var på de aktiva, med tanke på Rejs ev. deltagande i framtiden ! Bara ett fåtal dök upp, lite skällande vid agilitybanan, annars hyfsat lugnt. Semla fick testa på lite agility – u-formad tunnel, 4 pinnars slalom o två hinder placerade i 90 grader.


Semla o jag var på rallykurs i mitten veckan, där Rejs fick sig ett litet lydnadspass innan det var Semlas tur. Körde fotgående o hopp, som gick riktigt bra. Bra gick det också när han bröt och återkom (efter mitt nej), efter att ha dragit iväg från appellplan mot ett annat ekipage på övre plan.

                                                                Semla som demostrationshund !

Som inledning på helgen var vi på fredagskvällen på besök hos Carina & Nasti och körde nosework. Bra genrep inför doftprovet nästa vecka. Rejs duktig, men jag måste få till nosfryset så jag får lättare att läsa honom.


Lördagen inleddes med en promenad i skogen, innan vi sen träffade Karin o Samba för en stunds lydnad. Rejs – kedja av fot o app. (trä/met.) x 2 ggr, sen - stn-träning (app.ingång, ligg, bakdelskontr. kryp) Semla – följsamhet, men mest fokus på lek och föremålsintresse.
 
    Va - vad sa du - ska vi åka iväg och träna lydnad ? 

Helgen avrundades med sökträning. Våndades lite inför påvisen – men det gick så jäkla bra, efter att jag fick tipset att figgen skulle ropa hans namn istället för ett ”enkelt” tjo. Det som tåget, som på räls, som jag skrev på FB – fyttirackarn’s vad jag var nöjd med Rejs idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar