Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 17 april 2016

SÖK o RALLY

Pga lite bortfall i sökgruppen idag, passade jag på att hoppa in, tänkte - om vi bara är fyra lär jag ju hinna till Semlas rallykurs på eftermiddagen.
Känns som detta med söket är Rejs och min grej - säger jag efter bara andra gången (haha). Visst är han taggad och het, men ändå kontrollerad och fokuserad.

Körde 6 slag, med Lena och Johan som figgar och Britt på stigen. Han har snabb uppfattningsförmåga och ser dykuppen snabbt som tusan - ibland var de alldeles FÖR tydliga. Hade lite svårt med framslagen - jag måste komma ihåg att möta honom - hade även lite svårt för påvisen, men kunde slopa ljudhjälpen på de två sista.
Hem för att byta både hund och kläder (blöta efter regn och springande i skogen) för att sen tillsammans med Semla åka till Ale för/på rallykurs.

Nya moment för Semla och Charlie var denna gången bl.a. snurr, sidoförflyttning och hopp. Upptäckte att Semla nog var lite stel i kroppen, för hon hade lite svårt att få till snurren, även om det till slut gick. Men desto lättare för sidoförflyttningen.

Så nöjd med dagen, även om jag nog inte kommer flänga mellan söket och rallyn fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar